sunnuntai 1. maaliskuuta 2020

Kuokkalan testijuoksu 29.2.2020

Ma 6km juosten töihin (avg 135 ka 5,12min/km), 10km töistä kotiin (pari kilsaa lopussa reippaampaa) (avg 137 4.47min/km)
Ti 3km vr +koord+ 5x80m +10x1000m/1min pal (3.50/km) +1km vr +5x80m +2km vr
Ke 1,5km uintia 40 minuutissa6km pyörällä kotiin
To 3km vr +koord + 5x80m +5x400m (78s)/200m hölkkäpal+5x200m (34s)/400m hölkkäpal+2km vr +aitakävelyä
Pe 4km juosten töihin,  7,5km töistä kotiin (sis 3km 4.25, 4.07, 3.56 reipasta ) (+20min kuntopiiri (sis. imurointia)
La 4km vr +Kuokkalan testijuoksu 10km: 37.01 (avg 165 ka 3,40min/km) +3km vr
Su 25km pitkälenkki (avg 138 ka 4.40min/km)
_________
yht. 100km juoksua

2,5kk polvileikkauksesta kymppi 37.01
Tälle viikolle en ollut varannut hierojaa ja se valitettavasti tuntui juoksussa. Maanantaina hölkkäilin töihin ja sieltä kotiin. Reippailin lopussa parisen kilometriä ja ajattelin sen auttavan seuraavan päivän tonneihin. Tein myös 5min portaille nousuja vuorotellen oikealla ja vasemmalla jalalla. Harmikseni tonneissa olikin aika huono kulku päällä ja kilometrivauhdit jäivät tavoitteesta (3.40-30). Jalat sinänsä kestivät hyvin juoksua ja juoksin tavoitemäärän kymmenen kappaletta. Ajat olivat 3.46, 45, 45, 46, 44, 48, 49, 38, 49 ja 46. Myös sykkeet jäivät alemmaksi (165) eikä reeni sen puolesta ollut kovin rasittava. Ajattelin reenin kuitenkin menevän perille ja toivoin parempaa kulkua torstaille.

Keskiviikkona uin mukavat puolitoista kilometriä 40minuutissa. Uinti tuntui ihan mukavalta ja ajalttelin sen palauttavan jalkojakin. Uinnin jälkeen kävimme vielä hevosta hoitamassa Korpilahdella. Sinänsä jalkoihin ei tullut lisärasitusta, mutta selkään ehkä jonkin verran autossa istumisesta. Se nimittäin on ollut tukossa nukkuessa ja välillä aamuyöstä heräilen jomotukseen. Hieronta on tehnyt aina hyvää, mutta vaiva on vielä jatkunut. Ehkä jollain kiropraktikolla käynti voisi joskus auttaa asiassa. Katsotaan ja kuulostellaan. Ensi keskiviikolle on onneksi taas hieronta.

Torstaina vauhdit olivat jälleen huonot, vaikka juoksu muuten tuntui ihan hyvältä. Tavoitteena oli juosta nelisataset 76-74s tuntumaan ja kaksisataset 34-33s. Siitä ei paljoa jääty, mutta vauhtia saisi pikku hiljaa alkaa löytymään. Kiitollinen olen ehjästä polvesta ja sen myötä aiempaa tasapainoisemmasta juoksusta. Matkaa hyvään kuntoon kuitenkin on edelleen, mutta hyvällä tiellä ollaan.

Perjantaina hölkkäilin lyhyesti töihin ja töistä kotiin juostessa availin hengitystä parilla reippaalla kilometrillä. Kuvailin töistä lähtiessäni videon, josta tuli mielestäni ihan onnistunut (alla). Kotona tein hieman keskivartalojumppaa ja imuroin, jonka laskin core treeniksi :)

Lauantain Kuokkalan testijuoksuun ajelin odottavin fiiliksin. Olin päättänyt juoksevani kympin, vaikka puolta lyhyempikin matka oli vaihtoehto. Juoksu starttasi aika hyvin liikkeelle ja juoksu oli aiempaa rennomman tuntuista. Kellolla mitattuna ensimmäisen kilometrin väliaika oli 3.35. Kärki karkasi jo siinä vaiheessa tasaisesti, mutta en panikoinut. Tiesin kunnon olevan vielä huono ja edessä yhdeksän lisäkilometriä. Tonnit 3.38, 3.40, 3.46 ja 3.32. Uudelle kierrokselle lähtiessäni tunsin olon aika tuoreeksi edelleen. 5km väliaika oli 18.30 tuntumassa, mikä oli puolisen minuuttia kovempaa kuin Tampereen Teivocupissa. Seuraavat kilometrit 3.41, 3.46, 3.47, 3.51 ja matkanteko alkoi ehkä hieman painamaan. Juoksu tuli kuitenkin melko hyvin loppuun saakka ja viimeinen kilometri tuli 3.24. Harmittavasti aika painui 37.01 aikaan, vaikka mieluummin olisi saanut mennä sekunnin ali 37minuutin. Keskisyke oli 165, mikä on hieman matala (normaalisti 170). Yritystä kuitenkin oli ja New Balancen 890 mallit toimivat kivasti. Vielä loppuverrytelyssä juoksu tuntui aika hyvältä ja kokonaisuudessaan käynti Kuokkalassa oli onnistunut.

Sunnuntaina ulkoilin Alexin, Lassen ja Valtterin kanssa hyvän 25km niin, että sain satasen viikon kasaan. Kulku juoksussa oli yllättävän hyvää, enkä ollut jojon päässä lenkin aikana. Kunto on siis nousussa ja tästä jatketaan seuraava kuukausi eteenpäin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pentin 70v juhlaPinkaisu 2021

Ma 6km juosten töihin, töistä kotiin 9km  maaston kautta +hieronta Ti 2km vr + 7xHarjun kierros reipasta (syke 150-160) +10x100m rullaukse...