keskiviikko 13. syyskuuta 2023

Treeniviikko

Ma 6km juosten töihin ja töistä kotiin 10km+5x100m  +kuntopiiri
Ti ilta 4km vr + Harju 3x2000m a3.30/2min pal +6x80m kovaa +aidat +hypyt ylös +3km vr 
Ke LEPO (hieronta)
To ilta 4km vr +koord +4x80m +10x300m (52-50s) +5x200m (33-32s) +aitakävelyä ym +3km vr 
Pe 6km juosten töihin ja töistä kotiin 12km (avg 133 ka 4.35min/km +kuntopiiri  ->parkanoon
La ap 2km +12km tv-reipas 160 sykkeellä +2km vr (avg 156 ka 3.51min/km)
Su ap 26km +5x100m (avg 135 ka 4.34min/km)
_________
yht. 108km juoksua


Harjun kilpailun jälkeen reilu viikko on jälleen elelty. Kilpailu hieman tukkoisilla jaloilla piikkareilla otti jonkin verran pohkeisiin, mutta jalat kestivät hyvin kisan. Pientä kulkemattomuutta oli tosin tiistaina pitkissä vedoissa, kun pieni jumi iski rajoittimen päälle alle 3.30 vauhteihin. Tiesin kunnon kuitenkin olevan vähintään kohtalainen enkä pahemmin stressannut asiasta. 

Keskiviikkona oli töiden jälkeen heti hieronta eikä ollut mielekästä juosta lenkkiä hieronnan päälle. Otto Janhosen käsittely helpotti etureisien pientä jumia ja juoksu kulki heti paremmin seuraavana päivänä lyhyissä vedoissa. Juoksin ne ilman Jaakon peesiapua, mutta muuten fiilikset olivat ihan hyvät. 

Viikonlopuksi ajoin Parkanoon vanhempien luokse, missä tein lauantaina hyvän pidemmän reippaan. Huomasin 160 sykkeiden teetättävän sopivasti töitä ja pidin sykkeet siinä. Maantiellä oli jonkin verran nousuja ja laskuja ja kilometrivauhdit vaihtelivat hieman. Keli oli kesäisen aurinkoinen ja jopa kostean kuuma. Seuraava lenkki oli vasta seuraavana päivänä ja loppupäivä oli lepoa. Joskus nuorempana olisin vielä käynyt kevyellä iltalenkillä, mutta nyt nelivitosena lienee järkevämpää lepäillä. Sunnuntain 26km lenkki hiekkateillä oli pisin varmaan puoleen vuoteen eli kun keväällä takareisi ensimmäisen kerran alkoi vaivata. Lenkkeihin on kyllä tullut pituutta ja kestoa pyöräilemällä ja senkin puolesta uskoisin kuntopohjan olevan riittävän hyvä Riian puolimaratonille vajaan kolmen viikon päästä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Neljä viikkoa operaatiosta

Ma ap 60min vesijuoksua  Ti 20min sali 40min sisäsoutua  Ke 60min sisähiihto  To 6km kävely (10,32km/h)  Pe 20min sali 40min sisäsoutu ...