sunnuntai 22. tammikuuta 2017

viikot 2 ja 3

Ma 13km reipasta (syke 150-159 vauhti 4.10-4.43min/km)
Ti LEPO (hieronta)
Ke 6km juosten töihin +7km juosten töistä kotiin
To 4km vr + koord: pakara/polvennosto/kuopaisu/vuorohyppely+2x100m (pohje ei kestä vetoja) +4km+pitoja hallissa
Pe 6km juosten töihin +11km juosten töistä kotiin
La ap 4km vr +40min puntti +2km vr ilta 1km juosten ladulle +14km hiihtoa +1km
Su 1km juosten ladulle +23km hiihtoa +1km+6x100m
______________
yht. 64km +37km hiihtoa

Ma 6km+3x100m juosten töihin + 12km juosten töistä kotiin (sis. spurtteja)
Ti 4km vr+koord+6x80m+6x1000m/pal kun syke alle 110 (3,25,23,17,16,12,08)+ 3,8km
Ke juosten töistä 8,5km vr + 25min sali/kuntopiiri+ 2km vr
To 4km vr +koord +5x80m +15x200m/200m pal +1km +7x80m +aitakävelyä+hypyt +3,7km vr
Pe 12km töistä kotiin +jumppa
La ap 4km vr +50min puntti + 4km vr, ip 1km+9km hiihto +1km
Su 1km+30km hiihtoa +1km +6x100m
___________
yht. 90km juoksua +39km hiihtoa

Loppiaisen jälkeen alkoi jälleen työnteko ja yritin maanantaina tehdä juosten reippaampaa lenkkiä. Kulku olikin yllättävän hyvä, mutta pohkeessa alkoi tuntumaan ja 9km kohdalla piti laittaa hölkäksi. Pohje tuntui seuraavana päivänä ja pidin lepopäivän. Hieroja ei löytänyt pohkeesta kireyksiä ja ajattelin vaivan menevän nopeasti ohi. Seuraavana päivänä töihin juostessa pohje kuitenkin tuntui. Positiivista oli, että työpäivän jälkeen sain 11km juostua eikä pitänyt tulla lyhintä reittiä kotiin.

Piipahdin hallilla torstaina kokeilemassa, josko pystyisin vetämään vetoja. Jo avausvedoissa pohjetta särki ja päätin jättää vedot väliin. Sen sijaan tein pari verryttelyjä ja koordinaatioliikkeitä, mitä tekivät hyvää juoksulihaksille. Uutena oli Anteron näyttämät staattiset pidot, jotka tuntuivat auttavan heti. Perjantaina juoksu oli nimittäin kohtalaisen tasapainoista.

Lauantaisin olen käynyt salilla tekemässä voimaa ja se näyttää tepsivän. Reisissä on ehkä enemmän jerkkua kuin aiemmin ja toivottavasti pitää vammojakin loitolla. Illalla melkein lähdin juoksemaan reipasta, mutta pohkeen säästämiseksi päätin kuitenkin hiihtää. Se tuntuikin niin hyvältä, ettei ladulta meinannut malttaa lähteä kotiin. Seuraavana päivänä sunnuntaina oli kuitenkin väsynyt olo, enkä jaksanut hiihtää niin paljoa kuin ajattelin.

Tällä viikolla palattiin jo kunnon juoksuharjoittelun pariin. Tiistain tonnit kulkivat paljon kovempaa kuin olin kuvitellut. Syke laski todella nopeasti seisoskelupalautuksella alle 110. Tuollainen 3.10 vauhti on tällä hetkellä kovaa ja sitä vauhdikkaammin ei tonneja varmaan vähään aikaan tarvi juosta.

Torstain vedot tulivat todella nopeasti yhden välipäivän jälkeen. Mukana oli myös Jaakko ja palautus vetojen välissä oli todella niukka. Syke laski nippa nappa 150 alle ja ukko joutui koville 15 vedon aikana. Tuloksena kuitenkin hyvä treeni 33-34 sekunnin vedoilla. Pääasia kuitenkin oli jalkojen tilanne, sillä juoksin jopa loppusataset.

Viikonloppuna on hyvä keskittyä treeneihin. Silloin eivät työt väsytä ja nukkuakin saa pidempään. Perjantaina palauttelin töistä kotiin juoksemalla. Jalat toimivat yllättävän hyvin huomioiden edellispäivän setin hallissa. Lauantaina kävin Lewellin puntilla tekemässä tutun voimaharjoituksen. Samoja liikkeitä on tullut tehtyä reilun kuukauden ja tuntuu, että ei salilla käynnistä ole ainakaan haittaa ollut. Pakara on ollut paljon paremmassa kunnossa ja juoksukin on kulkenut kohtalaisen hyvin. Silti en vielä ala ahnehtimaan kilometrejä vaan hiihtelen kun siihen kerta on mahdollisuus. Kävinkin punti jälkeen iltasella pikkasen hiihtelemässä. Säästin tälle päivälle eli sunnuntaille enimmät paukut, sillä ohjelmassa oli pitkä lenkki. Viime aikoina sunnuntaina aamulla on tuntunut siltä, että jotain olisi tullut tehtyä. Aamupalan ja parin kahvikupillisen jälkeen on kuitenkin aina tehnyt mieli lähteä treenaamaan. Tänään lykin ladulla kolmekymppisen. Latu oli paikoittain jäinen, koska keli käväisi plussan puolella. Pito oli kohtalaisen hyvää, mutta enemmän harmitti kävyt ja roskat ladulla. Eilinen tuuli varman pudotteli niitä ladulle. Toivotaan uutta lunta, niin ladut ajetaan uudelleen ja hiihtokausi voi jatkua nautinnollisena. Kohti uusia haasteitat ja työviikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pentin 70v juhlaPinkaisu 2021

Ma 6km juosten töihin, töistä kotiin 9km  maaston kautta +hieronta Ti 2km vr + 7xHarjun kierros reipasta (syke 150-160) +10x100m rullaukse...