sunnuntai 30. lokakuuta 2022

1. treeniviikko

Ma 3km töihin, töistä kotiin 9km +5x100m (avg 129 ka 4.55min/km)
Ti 3km +3x Harjun kierros reipasta (syke 155 vauhti n.4.15min/km) +10x100m +2km vr 
Ke 10km iltalenkki (avg 131 ka 4.59min/km)
To 3km vr +koord +2x5x Harjun portaat kävellen +1 juosten +1km vr +10x100m rullaukset +2km
Pe aamu 3km töihin, 7km töistä kotiin (avg 127 ka 5.24min/km)
La ip 12km kiihtyvä lenkki +2km vr (avg 146 ka 4.32min/km)
Su 12km lenkki maastossa (avg 121 ka6.18min/km)
___________
yht. 80km juoksua

New Balance Fuellcell SuperComp lenkkarit.
Eletään koronan jälkeistä aikaa, jolloin töihin on palattu ja juoksutreenit aloitettu. Maanantaina hölkkäilin tunnustellen töihin. Työpäivän jälkeen hölkkäilin pysähtymättä kotiin. Juoksu kulki aika hyvin, mutta vajaa kymppi tuntui melko pitkältä lenkiltä. 

Tiistaina soitin Anterolle ja ilmoitin tulevani illan treeneihin. Verryttelin Harjun kierrosta hyvällä fiiliksellä. Varsinainen treeni oli kolme kierrosta reippaampaa juoksua. Sykkeillä 150-155 vauhti oli noin 4.15 paikkeilla. Reipasta juoksua tuli noin 5km, mikä tuntui riittävältä määrältä. Päälle teimme 10x100m ja syväkyykkyhypyt ylös. Loppuverryttelyn jälkeen ajelin autolla naama näkkärillä. 

Keskiviikkona juoksin kympin lenkin ja kuvailin viikon ensimmäisen videon. Ilta alkoi hämärtyä ja lisäksi sateli hieman vettä. Sain videolle napattua hienoa usvaista keliä lähellä Äijälänrantaa. Sain lisättyä musiikkia videoon. Ensimmäisestä videosta hävisi puheääni ja toiseen videoon sain sen takaisin. 

Torstaina oli viikon toinen Anteron treeni ja juoksimme Harjun uusia puuportaita. Tällä kertaa eteneminen oli kävellen siten, että polvea nostamalla askel tulee portaalle ja ryhdikkäästi siitä noustaan porrasta. Määrää oli 2x10, mutta nousua oli vain puoleen väliin portaita. Sarjapalautus oli viisi minuuttia ja treenin lopuksi juoksin portaat kertaalleen ylös. Lopuksi vielä juoksin 10x100m loivaan alamäkeen ja juoksuvauhti lähtee sitä kautta toivottavasti taas nousuun. 

Lauantaina oli viikon toinen vauhtikestävyysharjoitus. Otin kameran mukaan ja sain mielestäni tehtyä onnistuneen videon. Treenissä nostin sykettä ja vauhtia pikku hiljaa siten, että lopussa oli jo aika epämukava tunne. Sykkeet nousivat 155 tuntumaan 4.15 vauhdissa, mikä on aika kaukana huippukunnosta. Kunto kuitenkin lähtee tästä nousemaan ja kolme kuukauden päästä saatan olla jo hyvässä tikissä. 

Lenkeillä olen käyttänyt kuvan New Balancen Fuellcell SuperComp kenkiä, jotka sain Tempo Running Storesta Helsingistä Tomi Kannon kautta. Paksupohjaisina ja hiilikuitu pohjaisina kengät sopivat asvaltilla nopeampaan juoksuun. Kengät sopivat monille treeneihin, mutta kisakengiksi ne eivät käy 40mm paksun pohjan rakenteen vuoksi.  

Sunnuntain pitkän lenkin muutin kevyemmäksi versioksi. Kropassa väsytti aika lailla ja jalat olivat kipeän tuntuiset edellisviikon treeneistä. Aluksi ajattelin juoksevani pururadalla pitkän lenkin niin, että väliin tulee kävelypätkiä. En kuitenkaan lähtenyt Vaajakosken Savonmäen suuntaan vaan tein peruslenkin. Viikon saldoksi tuli kuitenkin hyvä 80km ja tästä on hyvä jatkaa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

5. treeniviikko

Ma LEPO Ti ilta 4km vr + 6x Hipposhallin kierto "Keuruun maili"  (syke 155 vauhti 4min/km) +5x100m +hypyt ylös +2km vr  Ke ilta 12...