sunnuntai 27. maaliskuuta 2022

viikko 12

Ma 6km juosten töihin, 11km töistä kotiin (avg 133 ka 4.29min/km)+kuntopiiri +hieronta
Ti 3km vr +koord +5x80m +5x2000m/1min pal (a 3.20/km) +6x80m +aidat +hypyt +3km vr
Ke 6km juosten töihin, 12km töistä kotiin (avg 131 ka 4.31min/km)
To 4km +koord +4x100m +15x400m/1min pal (73-70s)+6x80m kovaa +3km vr 
Pe 6km juosten töihin, 12km töistä kotiin+5x100m (avg 130 ka 4.34min/km) +kuntopiiri
La 4km +8x1min mäkeen/hölkkä pal +10x100m rullaukset +6km vr
Su 25km pitkälenkki reippaasti (141 ka 4.06min/km)
_____________
yht. 131km juoksua 

Vantaan kympistä palautuminen lähti käyntiin maanantain hieronnalla. Seuraavan päivän pitkissä vedoissa jaloissa tuntui käsittely ja pientä lihasarkuutta oli. Vedot pystyin juoksemaan noin suunnilleen suunniteltua 3.20 vauhtia, mutta kiristämisen varaa ei tällä kertaa ollut. Totesin Anterollekin, että kyllä nelikymppinen palautuu, mutta se vain vie aikansa. Oikeastaan samaan aikaan päätin, että jätän Karhu-viestin väliin. Keskittyminen on niistä viikon päässä Raumalla kilpailtavat puolimaratonin SM-kisat. Pienikin palautumattomuus näkyisi kyllä kisassa, varsinkin kun matkakin on aika pitkä. 

Hieman yllättäen torstaina juoksu kulki mallikkaasti ja hieman tavoitevauhtia kovempaa. Jalassa oli toki Niken Vaporflyt. 400m vedot ovat siinä mielessä kovia, että happoja kertyy jälkimmäisellä 200m matkalla ja tavoitteena on lähinnä pitää vauhtia yllä mahdollisimman rennosti. Myös yhden minuutin palautus on lyhyt ja kerryttää rasitusta kroppaan veto vedolta. Treeniin pitää keskittyä treenin aikana eikä siinä kerkeä kavereiden kanssa jutella. Samaan aikaan pieni morjestelu virkistää aina ja pitää ajatukset muualla kuin vetojen määrä laskemisessa. 

Tämän viikon treenisaldo oli aika hyvä 131km juoksua. Lauantain treeni oli oikeastaan sellainen puolikova treeni ja lähinnä valmistaa sunnuntain pitkään lenkkiin. Tänään juoksin sen poikkeuksellisesti hieman reippaampana. Jalkaan laitoin Niken Tempot, joiden ansiosta 4.15 vauhti tuntui yllättävän helpolta. Vähän niin kuin vahingossa juoksin 4.00 vauhtisia tonneja enkä lähtenyt vauhtia tiputtamaan. Katsoin sykkeen olevan siinä vauhdissa 140-145 luokkaa eli siis aika matalat. Tämä kertoo nykyisestä aika hyvästä kuntotilanteesta ja siitä, että talvella on käyty lenkillä. 

Ensi viikolla olisi lauantaille tiedossa tv-kova kymppi, millä haetaan jo suorituskykyä koneeseen. Muuten treeniohjelman vaihtuessa peruskuviot ovat aika lailla samat kuin tähänkin asti. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Viikko 20

Ma 6km juosten töihin, töistä kotiin 2km + 5km reipa s +3km vr +5x100m (avg 140 ka 4.10min/km) + kuntopiiri Ti ilta 7km +3x1min kisavauhti...