sunnuntai 11. maaliskuuta 2018

Viikot 9. ja 10.

Ma 8km juosten töihin, 15km (avg130 ka 4.35min/km)  +hieronta
Ti 4km+koord+5x80m+ 10x1000m/400m hölkkäpal (3,24,21,27,24,22,23,20,20,19,13 ja 3.02) +5x100m +aidat+hypyt +3km vr (pakkaspäivä -16c)
Ke LEPO
To 6km vr +koord+5x80m+3x5x60m/2/5pal (kovaa 8,6-8,3s) +aidat+hypyt +6m vr =22km
Pe 8km juosten töihin, 13,5km töistä kotiin (avg 128 ka 4,38min/km)
La 8km aamulenkki, ilta 12km reipasta +2km (4.26, 3.50, 4.13, 3.44,54 4.01, 3.48,47,38,49,56, 4.04,00) (ka 152, avg 3.53)
Su 26km pitkälenkki
____________
yhteensä 139km

Ma 6km aamulenkki, 10km kevyttä vauhtileikittelyä
Ti 6km +koord+5x80m +8x1000m/400m hölkkkäpal (3.21,20,17,15,12,08,04 ja 2.56) +5x100m +aidat+hypyt +3km vr
Ke 6km juosten töihin, 12km töistä kotiin
To 6km +koord+5x80m +3x5x60m/2/5min pal +1km vr aitakävelyä+hypyt+ 6km vr =20km
Pe 8km juosten töihin, 14km töistä kotiin (avg 131 ka 4,45min/km)
La 8km aamulenkki, 12km tv-reipas (4.36, 3.53,49,45,41,39,36,46,38,38,42) +3km vr
Su 25km pitkälenkki
___________________
yhteensä 150km

Kevät on tehnyt tuloaan kuluneen kahden viikon aikana. Viikolla 9 oli vielä kunnon pakkasia ja esim. tiistaina teimme loppuverryttelyn hallissa sisällä. Keskiviikkona tuntui kropassa rasitusta ja päätin pitää lepopäivän. Ratkaisu oli ihan hyvä, sillä seuraavana päivänä olo oli jälleen tuore lyhyitä vetoja juostessa. Parasta kuitenkin ehkä oli, että takareisi ei kipeytynyt yhtään kovista 60m vedoista. Reeni meni muutenkin hyvin perille, sillä seuraavana päivänä ja vielä lauantaina jaloissa tuntui spurttailu. Silti lauantain reipas kulki ihan kivasti. Olen kevään kunniaksi muuttanut lauantain harjoitukset niin, että teen kaksi reeniä ja keskityn illan reippaassa pikkasen kovempiin vauhteihin. Tasaista Jyväsjärveä juostessa kilometrivauhdit pysyvät tasaisina ja ajatusten tasolla saa keskittyä vauhdinpitoon. Lähinnä vauhtikestävyyteen eli  kovaan hengittämiseen. Viikolla 9 sain raavittua kokoon mukavat kilometritkin. 139km tuntui ihan hyvältä määrältä yhdellä lepopäivällä.


Viikolla 10 pakkaset jälleen lauhtuivat ja plussan puolellakin käytiin päivisin. Lunta on tänä talvena satanut paljon ja kestää pitkään ennen kuin pyörätiet ovat sulaneet. Tiistain tonneissa jalat olivat väsyneet ennen treeniä. Etukäteen ajattelin treenistä tulevan keskinkertainen. Siitä tulikin hyvä, sillä yksin vauhtia pitäen ja pojille peesiapua tarjoten pystyin jokaisen vedon juoksemaan aina edellistä nopeammin. Viimeinen tonni tuli jo alle 3minuutin, minne pitäisi päästä useamminkin kevään aikana. Torstain lyhyet vedot menivät taas hyvin ja muutamassa vedossa haastoin Valtteria. Maksimivauhti ei riittänyt ja sellaisessa 8,3s vedossa Valtteri oli edellä. Perjantaina koitti jälleen viikonloppu ja sain nukuttua pidempään. Lauantaina illalla väsytti kova treeniviikko, mutta reipas kulki hyvin 1km alkuverryttelyn jälkeen. Sellainen 3.30 vauhti alkaa olla jo haarukassa reippaissa/ kovissa, mikä on ihan hyvää vauhtia se. Katsotaan niin vauhtiin pystyn viikon päästä testijuoksussa. Hyvä viikko määrällisesti 150km.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

viikko 46

Ma 7km juosten töihin, 13km töistä kotiin +hieronta Ti 2km vr + 8x"Keuruun maili" (6,27, 22, 30, 15, 20, 15 ja 5.47)+hallissa...