sunnuntai 4. syyskuuta 2016

Ma 50km maanantaipyöräily
Ti 6km juosten töihin, 15km juoksua maastossa (+selkiä/vatsoja) +hieronta
Ke LEPO
To 5km+koord+5x80m+10x400m/400m pal (73-69) +5x100m nurmi +aitakävelyä+hypyt +4km vr
Pe 6km juosten töihin, 14km töistä kotiin
La 8km aamulenkki, 14km reipasta (ka 3.52, avgv144) +1km vr
Su 30km pitkälenkki juosten! (4ka 4.54, avg 123)
__________
yht. 116km juosten +48km pyöräillen

Vetskujen maantiekisojen jälkeen oli pikkasen takki auki. Olin ajatusten tasolla meinannut juosta siellä hyvän ajan, mutta ei niin ei. Katselin juoksusta kuvattua videota ja huomasin vasemman pakaran pelittävän huonommin kuin oikean. Kantapää ei sillä puolella käy niin korkealla kuin oikealla eli puolieroa on havaittavissa. Ei sen puoleen, tekniikalla ei ole niin kauheasti väliä kunhan vain terveystilanne pysyisi hyvänä.

Maanantaina päätin palautella pyöräilemällä töistä kotiin kilpurilla pidemmän kautta. Vettä alkoi sataa loppumatkasta, mutta onneksi en tuon pidempää lenkkiä juossut. Seuraavana päivänä hieronta lenkin jälkeen. Juoksin sen kiertämällä Laajavuoren takaa maastopolkuja pitkin. Juoksu kulki ihan kivasti, mutta en lähtenyt satasia rullaamaan. Tein sen sijaan selkiä ja vatsoja Harjun ulkokuntosalilla eli puuportaiden alapäässä olevilla hirsipölkyillä.

Keskiviikkona tuntui siltä, että olisi syytä levätä. Hieronta meni hyvin perille ja annoin kropan palautua. Seuraavana päivänä radalla ei ollut paras lyönti päällä ja 70 sekunnin kierrokset tuntuivat kovilta. Loppua kohti alkoi kuitenkin rytmiä löytyä.

Perjantaina palauttelin kahden lenkin merkeissä. Viikonlopulle en ollut suunnitellut hölkkäkisaa, mutta päätin kuitenkin juosta reipasta se kuin jäi keskiviikkona juoksematta. Telkkarista tuli Suomi-Ruotsi maaottelu ja ehdin pikkasen reippailla ennen lähetystä. En yrittänytkään vetää kovaa, vaan tyydyin reippaaseen ja sopivasti hengitystä rasittavaan juoksuun.

Tänään sunnuntaina oli märkää ja sateista. Pyöräilemään ei ollut oikein asiaa. Päätin lähteä Vaajakosken Kuohun juoksijoiden kanssa pitkälle lenkille, mistä tuli superhyvä 5min vauhtinen kolmekymppinen. Jalat tuntuivat kestävän rasituksen oikein hyvin, mikä lupailee hyvää. En ole maaliskuun jälkeen juossutkaan pitkää lenkkiä ja pisin juosten olen tainnut juosta 20km yhteen pötköön. Ei muuta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kotikisat ovella (viikot 27 ja 28)

Ma 14km juoksulenkki +hieronta Ti 6km+koord+5x80m+ 3000m joka kierros 100m spurtti : 9.35+ 10x100m+aitakävelyä+hypyt ylös +4km vr Ke 8km...