lauantai 6. joulukuuta 2014

Joulukuun alku 2014

Ma 3km+10x1,7km "Keuruun mailia" 3.35-3.25 min/km+ Hippoksella koord+5x100m+ 2km vr
Ti aamu 4km töihin juosten+ töistä kotiin 12,5km +hieronta
Ke 20km 5min/km->4.10 jäisellä/liukkaalla tiellä
To 4km+5x2min mäkijuoksua/ mäkiloikkaa+2km vr +koord hallilla+10x80m+ 3km vr
Pe 8km töihin juosten +13km töistä kotiin
La 14km kevyttä (väsymystä)
Su ?

Viikko alkoi todella räväkästi, koska juoksin hyvissä olosuhteissa 16,7km 3.27 keskivauhdilla. Ihmettelin, kuinka juoksu kulki noinkin kovaa anakynnyksen alapuolella. Vain loppuvaiheissa syke kävi yli 170. Jalat toimivat hyvin ja suorastaan nautin kevyestä luukuttamisesta. On se vaan hienoa kiusata itseään!

Keskiviikkona Jyväsjärven rantaraitti oli jäinen, mutta Markin ja Jaakon kanssa painelimme menemään asenteella. Reipas parikymppinen sujahti nopeasti, mutta illalla väsytti. Olin aamulla ottanut influenssarokotuksen ja se varmaan tuntui elimistössä. Vaikutus oli sama vielä torstaina, sillä mäkivedot kulkivat normaalia nihkeämmin. Perjantaina juoksin pari kevyttä lenkkiä, mutta illalla piti vielä ottaa kahvia kaupoilla, kun etsimme Hannelle turvakenkiä hevostelua varten.

Tänään itsenäisyyspäivänä oli kiusata jälleen itseä pikkasen reippaalla juoksulla Leppälahden hiekkateillä. Ukko oli kuitenkin sen verran väsynyt, että tyydyin hölkkäilemään lenkin. Ratkaisu oli varmaan ihan oikea, sillä huomenna voi juosta pitkän lenkin jos siltä tuntuu ja maanantaina vedellään jälleen vauhdilla.

Itsenäisyyspäivän vietto on kulunut kirjaa lukiessa ja huilaillessa. Työssä käyvä osaa nykyään arvostaa kotona oleilua ilman jatkuvaa hoppua. Voihan se olla niinkin, että työt rasittavat jonkin verran ja mies odottelee joululomia. Juoksu on kuitenkin kulkenut yllättävän hyvin ja kuntokin on vähintään kohtalainen. Pitää nyt kuitenkin olla vielä tarkkana ja pitää tehot ja määrät maltillisena. Sain Anterolta tauon jälkeen taas treeniohjelman ja edessä on kovenevaa treeniruuvia. Näillä mennään kohti loppuvuotta 2014.

Viime sunnuntain yhteislenkille saatiin kuvien kokoinen porukka kokoon. Aurinko paisteli silloin ja juoksu näytti parhaimpia puoliaan. 

1 kommentti:

  1. Kovat sällit lenkillä ja positiota mukana kun yläfemmoja nousee kuvanottoon. Asenteella: Joka treeni on juhlahetki!

    VastaaPoista

Helsinki City 5

Ma 13km maastossa +6x100m rullauksia +3x5hypyt ylös Ti 8km aamulenkki, 16km +2x1min mäkeen Ke 16km juoksulenkki Leppälahdessa (4.29/k...